img1

ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΣΤ΄ ΤΑΞΗ (ενημερώθηκε: 10/5/2020)

Αγαπημένοι μας μαθητές και μαθήτριες,
Ευχόμαστε να είστε όλοι καλά στην υγεία σας. Σας σκεφτόμαστε και μας λείπετε. Η καθημερινότητά μας έχει αλλάξει χωρίς την παρουσία σας και τις ώρες που περνούσαμε μαζί.
Μένουμε σπίτι, για να προστατεύσουμε τους εαυτούς μας, τους αγαπημένους μας και όλους τους συμπολίτες μας, αλλά η δράση μας ως σχολείο δεν σταματά. Σας προτείνουμε να εκμεταλλευτείτε τις μέρες στο σπίτι και μέσα από διάφορες δραστηριότητες να περάσετε όμορφα και δημιουργικά τον χρόνο σας. Μπορείτε  να έρθετε πιο κοντά με τους δικούς σας ανθρώπους, τους γονείς και τα αδέρφια σας. Βοηθήστε στο σπίτι συγυρίζοντας το δωμάτιό σας, τακτοποιώντας τα προσωπικά σας αντικείμενα, βοηθήστε στην κουζίνα. Παίξτε επιτραπέζια παιχνίδια, διαβάστε ένα βιβλίο από την βιβλιοθήκη σας. Μπορείτε ακόμα να χρησιμοποιήσετε τις ιστοσελίδες που απευθύνονται σε παιδιά της ηλικίας σας και να θυμηθείτε τους γραμματικούς μας κανόνες, να κάνετε λεξιλογικές ασκήσεις ή να παίξετε μαθηματικά παιχνίδια. Στόχος μας είναι να προσφέρουμε εισηγήσεις για δημιουργική απασχόληση  και να διατηρήσουμε την ετοιμότητά σας για επιστροφή στην τάξη, υγιείς και ασφαλείς.
Ευχόμαστε να μπορέσουμε να τα πούμε από κοντά σύντομα.
Με αγάπη
Οι δασκάλες σας
Μαριλένα Κιαγιά Ιωάννου, Τασούλα Μουστακά Πογιατζή

Μερικές βασικές αρχές  για τη μελέτη μας:

Η πρόσβαση στο διαδίκτυο πρέπει να γίνεται με επίβλεψη ενήλικα.

Τα φυλλάδια που θα αποστέλλονται δεν απαιτούν εκτύπωση. Περιλαμβάνουν απλή ενημέρωση, εισηγήσεις για δραστηριότητες ή επίσκεψη σε ιστοσελίδες και κάποια προτείνουν γραπτές εργασίες.
Οι γραπτές εργασίες, θα γίνονται σε ένα άδειο τετράδιο που έχετε στο σπίτι. Αν δεν υπάρχει άδειο τετράδιο μπορείτε να χρησιμοποιείτε κόλλες τις οποίες θα φυλάγετε μετά σε φάιλ.

Τις εργασίες των προηγούμενων εβδομάδων θα τις βρείτε εδώ.

Εργασίες για την εβδομάδα 11-15 Μαΐου:

Ελληνικά

• Επεξεργασία του κειμένου «Ώρες με την μητέρα μου». Κατανόηση- εργασίες βασισμένες στο κείμενο, γραμματικό φαινόμενο (σύνδεση προτάσεων) και παραγωγή γραπτού λόγου.
• Μπορείτε να εξασκηθείτε στην ορθογραφία χρησιμοποιώντας την παρακάτω σελίδα:
https://podilato98.blogspot.com/2015/10/askiseis-orthografias-ana-taksi.html

Μαθηματικά:

ΕΝΟΤΗΤΑ 8 - Πολλαπλασιασμός κλάσματος με κλάσμα και μεικτών αριθμών.
α) Από τα πιο κάτω φύλλα εργασίας τις σελίδες  8-9, 12-13.
http://archeia.moec.gov.cy/sd/615/math_enotita8_merosa_stdim.zip
β) Από το μέρος 4 του βιβλίου σελ. 30-32, 33-41
http://archeia.moec.gov.cy/sd/11/meros_4_enotita_8.pdf

Θρησκευτικά:

ΘΕΜΑ: «Τραύμα της ζωής: Παιδική εργασία»
Αφού διαβάσετε προσεκτικά τα κείμενα «Παιδική εργασία» σελ.122 και «Δουλεύουν για ένα πιάτο ρύζι» σελ.122-123, να κάμετε τις εργασίες 1 σελ.123 και 3 σελ. 124.

Ιστορία:

Κεφ. 12 – Η δεύτερη πολιορκία του Μεσολογγίου – ο Διονύσιος Σολωμός
Βιβλίο Ιστορίας σελ. 118 - 121
Παρακολουθήστε προσεκτικά την πιο κάτω παρουσίαση και να απαντήσετε τις ερωτήσεις.
1. Γιατί το Μεσολόγγι ήταν σημαντικό για τους Έλληνες;
2. Γιατί αποφάσισαν την έξοδο;
3. Ποιο ήταν το σχέδιο των πολιορκημένων Μεσολογγιτών κατά την έξοδό τους;
4. Τι έγινε τελικά;
5. Ποιος ποιητής εμπνεύστηκε από την ηρωική έξοδο των Μεσολογγιτών και ποιο ποίημα έγραψε;
https://safeYouTube.net/w/PSKC
https://safeYouTube.net/w/KiLC

Γεωγραφία:

ΘΕΜΑ: Ιαπωνία
Βιβλίο «Γνωρίζω τον κόσμο» σελ. 185-196 – (φυλλάδια επισυνάπτονται)

Φυσικές Επιστήμες:

Ενότητα: Ουρανός και γη
Θυμόμαστε τις κινήσεις της γης (περιφορά και περιστροφή) και μαθαίνουμε για τις εκλείψεις και τις πτήσεις στο διάστημα μέσα από παρουσιάσεις.
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/2979

Αγγλικά:

• Eξάσκηση στα αντίθετα μέσα από το Activity Book, unit 6, exercise 6 και τους παρακάτω συνδέσμους: 
https://agendaweb.org/exercises/grammar/opposite-words
https://agendaweb.org/exercises/grammar/adjectives-match https://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=1727

Τέχνη:

Διερεύνηση και ερμηνεία σουρεαλιστικών έργων: Μελετήστε τις φωτογραφίες των έργων μέχρι την σελίδα 5 και γράψτε τα σχόλιά σας κάτω από κάθε έργο.

Μουσική:

• Ακούστε την ωδή στη χαρά https://safeYouTube.net/w/y6EB και προσπαθήστε να ονομάσετε τα όργανα της ορχήστρας που παρουσιάζονται. Προσπαθήστε να διαβάσετε την παρτιτούρα και να παίξετε το τραγούδι στον αυλό σας.

Περιβαλλοντική Εκπαίδευση:

Μελετούμε το φαινόμενο της ερημοποίησης και τις επιπτώσεις που έχει αυτό το φαινόμενο στο φυσικό περιβάλλον και στην ανθρώπινη ζωή.
https://safeYouTube.net/w/zSEB
https://safeYouTube.net/w/eXEB